Aug

Aruba
2 jan 2009, 23:51
    Reis verslag van Rob en Petra

Nadat we Maandag 29 december zijn vertrokken en op het vliegveld een boekje hebben gekocht om een dag verslag bij te houden, kwamen we vandaag op het idee om het online op Hyves te doen.
Zo de dagen hiervoor zal ik dan maar even in het kort beschrijven.
Nadat we maandag avond na 1,5 uur vertraging aankwamen op Aruba. Hebben we eerst een nacht doorgebracht in een hotel in Oranje stad Talk of the Town Omdat er nog geen plaats was in het Hotel.
De volgende dag zijn we gearriveerd in een waanzinnig mooi Hotel met alles er op en der aan het is hier All Inclusief dus de drank en eten in overvloed.
Ja mensen ook voor iemand die nooit alcohol dronk heb ik hier al wel een paar cocktails geprobeert en de Ariba Aruba is wel lekker.

Oud en nieuw werd hier heel uitgebreid gevierd het hele zwembad rond om werd met zitjuhs en mooie bekleding versiert de hele avond was er shows en een band.
Overigens werd er de gehele dag al vuurwerk afgestoken. van die 100.000 klappers elk hotel en winkel vuren die af om alle negatieve dingen van 2008 te verwijderen.
Kon ik dat ook maar Mijn Lichaam werkt nog steeds niet errug mee en kan soms moeilijk lopen vooral smorgens had zo gehoopt dat de warmte goed zou doen,

De hoofstraat van af Oranje stad naar de strip waar alle resorts staan kms lang werd een 15 miljoen klapper afgestoken dit is traditie hier.( Ja het is echt waar) alle winkeliers uit de stad knopen alle klappers aanelkaar zodat er een 15 miljoenklapper onstaat de straat wordt dan ook helemaal afgezet, hier in het hotel hebben we het dan ook goed kunnen horen en de rook gezien en vooral de zwavel lucht geroken.

Gisteren een dagje strand en zwembad
En heerlijk apart bij de Mexicaan gegeten,
Het eten is hier zeer goed en gevarieerd en ook heel uitgebreid van italiaans tot Caribisch Mexicaans, en ala Cart.
Vandaag zijn we wezen varen met een Catamaran en wezen snorkelen bij een wrak en koraal rif wat een mooie beelden en vissen zwommen er rond ik stak mijn hand uit en er kwam er zo een op me af, ik hoop dan ook dat de onderwater fotos wel gelukt zijn.

Zondag gaan we een Jeep tocht doen ook met snorkelen erbij aan een ander deel van het eiland. Later hier meer over
En maandag vertrekken wij naar Bonaire om onze reis weer verder te gaan.

Tot later en voor iedereen die ik nog niet gehad had. Rob en Ik wensen Julie een gelukkig en gezond en vooral net als wij een heel liefde vol 2009.Dat jullie maar net zo gelukkig mogen worden /zijn als wij.

Liefs Rob en Petra

Aruba deel 2
5 jan 2009, 03:50
Ja daar zijn we weer met wat nieuwe ervaringen, Vandaag zijn we met een Jeep naar The Natrural pool geweets met de natuurlijke bruggen waarvan de bekenste en grootste in 2005 is ingestort op de kleinere
zaten al breuken en er werd dan ook afgeraden om er op tegaan staan maar ja zolas jullie op de foto zullen zien zijn er altijd weer van die mensen die toch ff snel een foto willen nou wij niet wij zijn er maar voor gaan staan.

De tocht er naar toe met de Jeep was onbeschrijvelijk maar ga het toch proberen
we waren met 3 Jeeps met 2 van 8 mensen er in en de voorste met de leider en met ons erin wel handig zo prive chauffeur die je verteld hoe of wat tijdens de tocht en in het nederlands want jaja James sprak 6 talen en was ook nog eens errug gezellie.

De tocht ging over rotsen en bijna ongaan bare wegen nou ja wegen kan je het niet noemen het waren gewoon rotspartijenen modderpoelen van stijl omhoog tot weer omlaag.
We wedden letterlijk van ondernaar boven en opzij door de Jeep gestuiterd maar goed dat we gordels omhadden gieren van de lach hebben we dan ook achterin gezeten.

Bij de natural pool aaangekomen moesten we nogal een klauter en klim toer uithalen om er te komen moeilijk gangbaar en vre4selijk glibberige stenen maar j aje moet e rwel wat voor over hebben
Bij de natural pool hebben we gesnorkeld maar er stont een beste wind en over de rotsen kwam van drie kanten water knallen dus errug bubbelig water maar toch nog genoeg kunenn zien van mooie blauwe vissen tot geel met zwarte strepen.
de weg terug was ook enorm heftig en alle organen zitten volgens mij nu op een andere plek zo errug werden we door elkaar geschud maar gelachen hebben we.

Morgen gaan we naar Bonaire dus als het mogelijk is zullen we daar ook weer verslag maken.

bye bye Aruba het was er toppie, warm vochtig en zeer zeer vriendelijke mensen.

Tot Bonaire

Bonaire deel 1
9 jan 2009, 16:02
         Bonaire
Om 11.15 werden we van het occidental Grand Aruba hotel opgehaald om naar het vliegveld tegaan het vliegen naar Curacau duurde maar zo 20 minuten daar aangekomen moesten we 5 uur wachten om naar Bonaire te vliegen heel raar want zo vlucht duurt maar 15 minuten net als of je op de bus staat te wachten om de stad in te gaan want je doet er net zo lang over met de bus van huis naar de stad dan van Curacau naar Bonaire alleen met het vliegtuig (klein dingetje waar 17 personen in konden Rob moest dan ook bukken om binnen te komen.
Aangekomen op Bonaire in Hotel Plaza Resort, Het Hotel Is mooi en ons uitzicht is dan ook op de oceaan, beter nog je loopt zo je achter schuifpui uit zo het strand op.
De Boulevard is wel leuk en gezellig maar kwa winkeltjes stelt het niet veel voor althans je moet er niet te veel van verwachten want zo toeristisch is het hier nog niet, wel komen er regelmatig Cruise schepen een dag aan op het eiland en varen s avonds weer uit maar dat wordt ook steeds minder omdat de crisis hier goed te merken is.
De mensen op Bonaire De Antillianen werken niet graag en zijn dan ook zeer makkelijk en komen ook hun afspraken weinig tot nooit na, hier op het eiland heerst er dan ook geen enkele stress.
De eerste avond bij het eten ben ik al helemaal lek gestoken door de muggen me enkels en voeten zijn dan nu al zo dik en opgezwollen tot aan me knieën heb dan ook een allergische reactie hierop .
Ook kunnen we voor de deur snorkelen en het is er dan ook prachtig onderwater alleen door de vreselijke storm en door de twister Lenny is er heel veel verwoest van het koraal, de stranden liggen vol met koraal en het mag dan ook sinds 3 weken niet meer opgeruimd worden omdat het vanaf 200 meter vanaf het strand de zee in een beschermd gebied is geworden. Ook is het heel moeilijk om aan zand te komen om de stranden te repareren. Door de storm is er tot wel 30 meter diep koraal verwoest .
We hebben twee brommers gehuurd zo kunnen we ons zelf over het eiland verplaatsen, want openbaar vervoer kunnen ze hier niet.
Vandaag zijn we met een toertocht mee geweest door de Rimboe van Bonaire en door het Washington park heen dit is een beschermd gebied wat ooit begon met slavernij Nadat deze hun vrijheid kregen werden het 4 plantages.
Ook langs de Noodkust geweest waar door de zoute lucht geen huizen kunnen staan en ook geen bomen kunnen groeien wel heel veel cactussen maar hoe dichter bij de zee hoe kaler de grond werd.
We hebben veel gezien en er is door onze Gids Henk veel verteld hij woont al 13 jaar op Bonaire en zoekt ook heel veel uit en doet aan grotonderzoeken.
De tocht duurde ruim 6 uur en was behoorlijk ruig gelukkig zaten we in een speciale bus met airco.
Morgen gaan we met een Boot Varen en snorkelen bij klein Bonaire en s’middags een instructie duikles om te ervaren hoe we het duiken vinden en of het leuk is om ons duikbrevet te gaan halen.

13 jan, 17:05
Vervolg Bonaire.

Het varen met de catamaran was zalig en heel erg waanzinnig leuk om te doen vooral de onderwater pracht wat Mooi die kleuren en de Mooie gekleurde vissen en de water schilpadden .
Er heerst zoveel rust onder water met je armen over elkaar met de stroom mee driften langs het rif en genieten van de pracht en praal.
Op de boot waaide het enorm de zee was dan ook best onrustig en we zijn dan ook vandaag voor het eerst verbrand.
Middags wilde we gaan proefduiken met perslucht helaas je moest eerst een tig vragen invullen en ja hoor daar kwam de vraag over gezondheid en je moet hem naar waarheid invullen, dus vulde ik in dat ik een verleden heb met astma, toen moest ik een doktersverklaring hebben en door de malle molen met röntgen foto s en al nou daar had ik dus geen zin in. Rob is wel zon duik gaan doen en ik mee maar dan met snorkel en vinnen.
Op 6 meter diep ongeveer brak het glas van robs bril en Rob was lichtelijk in paniek want had geen lucht meer ik zag alles gebeuren en dook naar beneden en pakte hem beet de instructeur had het eerst niet in de gaten terwijl rob hem waarschuwde dat er wat mis was, De schrik zat er bij allen in.
Ook zaten we vandaag een aantal uren weer zonder stroom een item wat niet onbekend is op dity eiland regelmatig valt uren lang de stroom uit.
Na een onrustige nacht zijn we de volgende dag wezen toeren op de Brommer en verder een rustige dag gehad beetje eiland bekeken en naar het Sorobon Meer geweest
Daar ruim een kilometer door het meer gelopen naar de andere kant want het meer werd afgeschermd door een natuurlijk rif om daar te gaan snorkelen maar de zee was aan de andere kant van het rif zo ruw dat de stroming te heftig was dus zijn we na een aantal pogingen tot snorkelen bij het rif snorkelend terug naar de kant gezwommen .
Na een heerlijke Frozen Cappuccino zijn we weer met de vroem vroem terug gereden naar de “stad” kralendijk
Vandaag zijn we de andere kant van het eiland rond gereden met de vroem vroem langs de zoutpannen de oude slaven hutjes en de oude vuurtoren dit was een flinke toer maar heel leuk om te zien.
Er was geen zoutwinning dat komt doordat er teveel regen (regen seizoen) is gevallen en er teveel zoet water is.
Vanaf febr /mrt komen de vlaktes weer droog te staan en wordt er weer zout gewonnen Nu stonden de schuimkoppen op de vlaktes en het schuim van zout vloog dan ook af en toe over de weg.
Morgen gaan we weer mee op zeil toer en snorkelen wel 5 uur lang

Zondag morgen 11 Januari 2009
Vanmorgen om 0900 vaarde we uit met De Catamaran er stond heel veel wind en het flink bewolkt, Terwijl we net uitvoerde de zeilen moesten nog op werden we verrast door een school Dolfijnen prachtig om te zien het waren kleine maar de belevenis om ze zo in het wild te zien is waanzinnig op nog geen meter afstand, Naarmate we verder zeilde werd de zee ruwer en ruwer, omdat er zoveel wind stond schuimkoppen op de zee eenmaal voor de kust van klein Bonaire dat is een eiland onbewoond voor de kust van Bonaire werden we gedropt en gingen we snorkelen naar de volgende plek weer was het zo mooi om te zien en iedereen was zo enthousiast dat we 2 plekken doorgingen het was een hele trip maar de moeite waard, op een gegeven moment waren we blij dat we de Catamaran weer in zicht hadden want, als je zo lang in het water licht krijg je het wel koud en het waren flinke golven.
Eenmaal weer op de Catamaran zeilde we verder we zijn helemaal om klein Bonaire heen gezeild het ging er zo ruig aan toe dat de golven flink omhoog spatte en we regelmatig een plons in onze toet kregen, na een poos zeilen kwamen we bij de volgende plek de turtle (schildpadden plek).
Na een lange zoektocht werd ons geduld beloond met wel 6 schilpadden ik kon hem bijna aanraken maar dat is verboden alles binnen een straal van 300 meter is beschermd gebied sinds 3 weken nu dus lekker stil liggend golvend op de golven heb ik hoop ik een paar hele mooie fotos kunnen maken van zo dicht bij het was Echt Super, ook nog een aantal andere schildpadden gezien maar op wat meer afstand deze die ik net beschreef was een arm lengte van mij vandaan.
Ook zijn we een hele school Barracuda’s tegen gekomen. Ik heb aardig wat foto’s gemaakt onderwater en hoop ook zo of ze gelukt zijn maar dat weten we morgen pas.
Na een lekkere maaltijd aan boord gekregen te hebben wat bijna om je oren waaide zeilde we terug naar de aanleg steiger de tocht heeft ruim 5 uur geduurd waarvan wel meer dan de helft in het water doorgebracht te hebben.
Ik had nog een paar foto’s over voor het rolletje vol was e kon het niet laten hier voor het hotel de zee weer in te duiken wat ik daar zag was nog mooier door de harde wind was er heel veel vis en soorten en grote bij onze strand en rotsen dus ik kon mooi het rolletje volschieten.
Ze kwamen zo dichtbij dat ik ze zelfs moest wegwuiven anders kropen ze tegen me aan maar ontiegelijk veel soorten kleuren maten zaten er ben gewoon verslaafd geworden aan die pracht.
Nu is het 1600 middags terwijl ik dit tik ligt me lekkertje te knorren naast me, die is nog steeds niet gewend aan het tijds verschil we liggen dan ook s’avonds vroeg in bed maar dat komt ook dat je zoveel energie verbruikt overdag en s’avonds na het eten bekaf ben.
Zo nu nog 2 dagen op Bonaire en dan op naar Curaçao deze dagen houden we het een beetje rustig door voor het hotel een beetje te zonnen en te snorkelen of aan het zwembad te zitten en een beetje te toeren met de brommer, mocht er nog wat leuks te melden zin doe ik dat en anders tot op Curaçao.

Daar ben ik weer, ik zou als er wat te melden viel nog wat tikken, nou leuk is het niet , heb de halve nacht Rob lopen afkoelen met ijskompressen hij heeft een zonnesteek opgelopen en gloeide zo erg dat hij te heet was om aan te raken. Het leek wel een hete water leiding die je niet kon vasthouden, als ik hem aanraakte was het net of ik me verbrande zo heet was hij.
Tijdens het eten werd hij al niet zo lekker en ging vroeg slapen zo 8.45 hij kreeg enorme hoofdpijn en werd steeds gloeiende wakker midden in de nacht nadat ik al menig keer wakker was van hem ben ik opgestaan en heb ik een ijsemmer vol ijs verderop gehaald en dat met natte handdoeken over zijn lichaam gehaald en gelegd, en met een washand met ijswater zijn hoofd gekoeld. Rob vond het verschrikkelijk gloeide enorm had het erg koud en lag onder het dekbed te rillen en ik mocht niks doen. Hij vond het maar niks die kou toch heb ik hem zover gekregen dat ie het toestond ik zei je wordt maar kwaad pech maar ik laat jou niet zieker worden je lichaam je bloed moet afkoelen voordat je nog zieker wordt, en opgenomen moet worden.
ook paracetamol gegeven en tussen slapen en waken door ijsbehandelingen gegeven.
Omdat ik erg ongerust was heb ik maar even advies gevraagd via sms aan Wim een lieve vriend tevens arts.
En laat ie nou precies zeggen wat ik al deed,
om een uur of 8 ben ik naar de ontbijt restaurant gegaan en daar ontbijt gehaald, na een hap of 2 en na een slok jus kwam de hele bup er weeruit, maar het luchtte hem wel op want hij voelde zich stukkenbeter.
Helaas van korte duur want al snel werd ie beroerder en beroerder. De hele dag is Rob op de kamer gebleven met de airco aan.

S’middags en heel even bij het water geweest om brood in het water te gooien , want die tip kregen wij dat het zo mooi gezicht was dat dan alle vissen erop afkwamen.
Ik lag in het water met me snorkel en Rob mikte het brood in het water echt dit was zo absurd alsof ze in geen eeuwen gegeten hadden. Hoop dan ook of de foto’s ervan gelukt zijn.
Zodra ik die heb plaats ik ze er bij hier in het blog.
Rob werd al na 5 min niet lekker en ging terug naar de kamer nou grenst onze kamer zowat aan het strand gelukkig dus kon hij gauw weer gaan liggen.
Ik ben toen ook gelijk meegegaan en op een kleine boodschap na en onderbreking om de mail te checken ben ik bij hem gebleven.
Wel een poging gedaan om te eten maar dat stagneerde al na 2 happen en om toen maar weer bedje in. Met toch weer wat koorts, maar hopen op een rustige nacht en dat ie morgen wat beter voelt want morgen gaan we verder naar Curaçao.

Met Rob naar dokter geweest Hij heeft de knokkelziekte veroorzaakt door d emug en een zonnesteek als we naarnederland moesten vliegen hadden we niet naar huis gemogen nu naar Curacao mag net omdat het maar 15 min vliegen is.
Wel een domper op de mooie vakantie vooral voor Rob, maar ik blijf veel bij hem hij is tenslotte me allesie.
Totaal is hij nu dan al 2,5 dag ziek en dat is balen spugen rillen, koude enga zo maar door.
Tot daar

Curacao
14 jan, 18:05
Daar ben ik weer met een kort verslag want erg veel valt er nog niet te vertellen.
Rob is nog erg ziek en heeftde 15 min vlucht van Bonaire naar hier overleeft.
Als we naar Nl hadden gemoeten had ieniet mogen vliegen de komende dagen.
als je op dezelink klikt daar zitten wij nu we horen de zeeleeuwen brullen want we zitten naast het sea aqarium.

To be contined

Curacao vervolg
16 jan, 16:05
 Ja daar zijn we weer met een paar dagen verder, toch wilde ik even updaten over onze reis maar erg veel valt er nog niette vertellen.
Met Rob gaat het sinds vanmorgen ietjes beter heeft voor het eerst sinds 5 dagen geroosterd bammetje op, spugen doet ie al gelykkig niet meer dus het vocht blijft in zijn lichaam de zetpillen werken dus gelukkig beter dan de pilliegies.
Wel zit hij helemaal nog onder de rode vlekjes en is erg slap in de benen, zelf wil die heel graag maar zijn lijf werkt niet mee, ik weet heel goed hoe dat aanvoelt, wel willen maar niet kunnen.
Gisteren zijn we en stukje wezen lopen naar het sea aqarium dat zit op 3 x struikelen van ons vandaan daar heel even gekeken en Rob via het terras binnen naar de dolfijnen show gekeken.   En dan bekaf weer terug hij slaapt veel dat is ook heel belangrijk metdeze ziekte vocht paracetamol en veel rust en slapen.
Maar wat een pracht allemaal die beesten wat een dotjes, als alles goed gaat gaan we zondag met ze zwemmen en we hopen dat voor we weggaan nog even Willemstad ook kunnen bekijken.
Zo naar zijn rust gaan we proberen weer stukje te lopen.

to becontined

Copan
16 jan, 22:22
Net gehoord dat we heel zeer waarschijnlijk Zondag met de wereld beroemde Flipper zwemmen die woont hier en is al 29 jaar oud, in het echt heet hij Copan
Foto of film van copan hebik wel maar kan dieniet zo gauw vinden op me laptop in iedergeval is het de meest linkse dolfijn die op het platform ligt naast Anny.
Wauw ik kan niet wachten haast wat en belevenis zal dit zijn.

daar heb je flipper flipper flipper de flapper wat een dolfijn om trots op te zijn

Curacao (Dolfijnen zwemmen)
19 jan, 23:45
Hi, daar zijn we weer met een verslag van de laaste paar dagen,
Met Rob gaat het redelijk, daar zo meer over.
Zondag 18 januari om 11.00 hadden wij een afspraak om met dolfijnen te zwemmen, Rob ging mee zoals gepland hij voelde zich redelijk na het ontbijt.Helaas ging het met het uur weer slechter en er werd besloten dat hij niet mee kon zwemmen, maar omdat het geboekt was en je geen geld terug kreeg en het geen zwembad kaartje tarief was mocht hij als het goed ging methem de volgende dag, anders mocht ik nog een keer.
Na een instructie uitleg wat wel en niet mog en wat de bedoeling was en hoe je een dolfijn moest benaderen en aanraken werden de zwemvliezen aan getrokken en de baai in gegaan. Om de beurten mocheten we spelletjes doen en kregen we een smakkers op onze wang.  na een aantal zwem rondes met deze kanjers Teresa en dochter Kayena werd er nog een ride gedaan een ritje tussen 2 dolfijnen Teresa en Bonny want Kayena wa nog te jong en na zo ruim een half uur gespeeld en gezwommen te hebben was het feest weer ten einde wat een belevenis zeg eerst was het even wennen, want ja wees eerlijk nog nooit meteen dolfijn gezwommen en dan hoppa het water in en ontwetend wat er gaat komen.
Vandaag ben ik dus weer gegaan, nu wetend wat er ging komen en ik deed het dan volgens zeggen ook prima vandaag met Dee Dee en Tela en hun 2 kleintjes gezwommen  1 kleintje was pas 1 maand oud wat een poepie zeg en zo dichtbij helemaal te wauw.
Elke dag ga ik ff naar ze toe en probeer ik zo mooie shots mogelijk te krijgen helaas gaat het allemaal zosneldat het niet meevalt de juiste positie in te nemen om enmooie foto te maken toch heb ik er al een hele boel gemaakt en heel wat uitzoek werk dus als we weer thuis zijn.
Rob heeft ook Foto s gemaakt ook die zijngoed geworden. Smiddags na zijnrust zijn we even in entaxi gestapt en een ritje naar een Shoppingmall geweest nou wat een shopping mall 3x struikelenen klaar benje dus snel weer in het hotel, na een poosje rust gingen we ff op een terrasje beneden voor het eten een drankje doen met een bitterballetje dat hebben we geweten, Rob werd weer niet lekker en heeft de hele boel onder gekots op weg naar de kamer, helaas geen etentje aanhetstrand maar weer halen voor op de kamer op balkonia vind het zo afschuwelijk voor me liefie bah. KLote Mug.
Nou ik stop maar weer even. laters
to be Contined

Helaas Pindakaas
21 jan, 16:47
Helaas het einde is in zicht, Vandaag gaan we als Arke pech meewerkt naar huis.
Vanmorgen nog heerlijk even naar me vriendjus geweest en alles gefilmd.

Bij het sea Aqarium kennen ze me al.

Nieuwe koffers zijn gepakt en zo nog even douchjuh pakken en om half twee worden we opgehaald(jullie tijd Half 7) De kids hebben ons gemist en zijnwel weer blij dat we thuiskomen.
Ook wij hebben zoiets hoe mooi het ook is hier en hoe leuke het ook is bij de dolfijnen zo van Ja even weer naar ons eigen paleisje toe en weer even hollandse pot eten.
Rob verlangt al weer naar een lekkere gehakt bal met Andijvie stampot datgaan we dus ook lekker eten thuis.
Rob heeft een flinke Jas uit gedaan en heeft magere pootjes gekregen en weg buikie wat zo’n mug al niet kan veroorzaken.
Nou lieve mensen hoop dat julli ehet leuk vonden dat wij een Blog schreven wij in ieder geval wel zo kunnen wij het later ook nog terug lezen en nagenieten, want al met al hoe rot het ook was dat Rob Denque Kreeg het was een mooie Vakantie waar we op terug kunnen kijken.

Liefs Rob & Petra

2 Responses to “Aruba & Bonaire & Curacaou”

1.   air compressor types Says:

It’s easy to create an Audition ‘ simply drag shots of any
    length to the same place in the timeline and choose ‘Add
    to Audition. Which brings us to step two in purchasing an air compressor:
    set a budget for your purchase. Keep reading to learn about some of the features that it offers.

2.   Marcel Says:

I see a lot of interesting posts on your website. You have to spend a lot of time
    writing, i know how to save you a lot of time, there is a tool that creates unique, google friendly posts in couple of seconds,
    just search in google – k2 unlimited content

Click on a tab to select how you'd like to leave your comment